My Photo
Name:
Location: Tallinn, Estonia

btw, olen teisest liigist

Thursday, October 19, 2006

kuninganna külaskäik

täna on vaikne, rahulik päev. kodu, kallis kodu. isegi poodi ei minda. mu perenaine ei viitsi jala kõndida, aga täna olevat tallinn rohkem ummikutes kui suvelõpu-reedesel pärastlõunal: briti kuninganna külaskäigu tõttu on suletud mitmed peatänavad.
minu perenaine on siiralt veendunud, et eestlased ei suuda end ise valitseda. mul on hea meel, et tema tutvusringkonda kuuluvad kas täiesti apoliitilised (kel on kõigest ükskõik) või siis kindlate poliitiliste vaadetega (kes esindavad teatud sõprus- e. erakonda) tegelased, sest vastasel juhul võiks kahtlustada mu perenaise ideedele sobiva pinnase tekkimist: paluda briti kuningannat endale valitsejaks.
aga mis saaks minust, kui mu perenaine sellise kodumaa reetmise eest vangi pannakse? mida ma siis söön? külmutatud räime ja hallika tooniga whiskasi? aga hill's ja royal canin?
põhjus, miks mu perenaine kuningannasse usub, on lihtne: eestlus on säilinud ja arenenud kõige paremini just võõrvõimu tingimustes. keegi poleks viitsinud käia kaheksakümnendatel aastatel laulupeol, kui seal poleks saanud rahvuslikku rõõmu tunda. rootsi kommunistlik meelsus mu perenaisele ei meeldi, niisiis olekski hea valik briti kuningakoda. suurt probleemi eestlaste valitsemisega ei tohiks olla. kõrgklassi meil pole, aga lihtinimesed on sama kõmujanused ja pidulembesed nagu inimesed briti nn räpaseriaalides (lähem näide: nagu briti poissmehed, kes meil siin lantimas käivad). imelikku inglise keelt räägitakse kah nii siin kui inglismaal, ameeriklased näiteks hästi aru ei saa...
olgu, eesti mahamüümine peab ootama. kuninganna on eakas daam, lausa kahju mõelda, kuidas vaest kuningannat veetakse mööda linna ringi ning loodetakse, et etiketi päheõppimine päästab matsina näimisest... kui siia juurde veel mingi suurem ostu-müügitehing panna, oleks see vanainimese mõnitamine. seda enam, et temasugusele daamile ei tihka "vana" öeldagi.
muide, avastasin just praegu, et olen tglt ikkagi päris eestlane: siiam küll, aga paberiteta. eesti inimestes leidub kah siniverd, ent rahvuseks on nn "paberiteta". äh, ükskõik. ahju peal on mõnus. mõnusam kui kuningannal.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home